Ny soffa

Vi har köpt en ny soffa! Våran första faktist. Tidigare hade vi en svart skinnsoffa som vi tagit över efter kusin Annika. Senare sålde vi den och fick mamma och pappas bäddsoffa, med divan. Sen vi flyttade till större inser vi att vi har vuxit ur denna lilla soffa. Martin får alltid sitta med mins fötter bakom ryggen, och det finns inte plats för alla, eller ens några, av våra vänner. Vi valde soffan som jag har suktat efter länge nu. Modellen på bilden högst upp, i samma färg som soffan på den nedre bilden. 


Jag ser framför mig hur vårat vardagsrum kommer att se ut och hur vi inreder efter soffan. Vi kommer att behålla våran TV-bänk som går i svartträ och svart metallben, precis som våra köksstolar har svarta metallben. (Vi bor i en öppen planlösning mellan kök och vardagsrum). Vi behåller även en svart liten diskret hylla. Vi har vita väggar och gröna växter. Vi byter gardiner till vitt eller ljustljusbeige. Sätter upp tavlor i svart/vitt ovanför soffan och köper en ljus matta. Soffans färg går i mörkblått, nästan svart. Det kommer att bli så hemtrevligt! Jag längtar! 😄 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: