När framtidsplaner blir nuet

Jag uppskattar att jag och Martin har haft både upp och nergångar när det kommer till ekonomin, för det har lärt oss att se värdet i pengar och inte ta dem för givet. 


Jag minns att vi för kanske två år sedan stod i våran 2:a och Martin var mitt uppe i sin utbildning. Överallt kunde vi läsa om hur svårt det är att ta sig in i flygbranschen. Att många färdigutbildade piloter återgick till sitt gamla jobb eller fått söka sig till andra yrken. Känslan av att investera tid och pengar (framförallt för Martin), utan att veta om vi kastade allt i sjön eller skulle få utdelning för mödan. Samtidigt som jag oroade mig för att stå still i livet eller fastna med låg inkomst och bli hindrade från att leva det liv vi ville så var det självklart för mig att stötta honom och låta honom följa sin dröm med allt vad det innebar. 

För uppoffringar har vi behövt göra. Eller snarare så har vi fått prioritera bort sådant vi kanske velat göra. Framförallt saker tillsammans. 

Nu står vi här, i början på slutet och i slutet på en ny början. Det har gått bra för Martin, nästan bättre än vad vi kunnat hoppas på. Han är färdig och jobbar numera med sitt drömyrke. Ett yrke han kan göra sig en karriär i och där han platsar bra. 

Och nu är det min tur. Han har inspirerat mig till att våga drömma om någonting, en karriär, ett bra privatliv. Jag känner en ny sorts trygghet, livet kommer att kunna bli så som vi har drömt. När vi väl skaffar familj så vet jag att vi kan ge den det som jag har sett framför mig. 

Jag lever i min framtidsdröm precis nu. Jag utbildar mig till mäklare, jag drömmer om en familj och om att äga mitt eget hem. Att jag faktist kan maila husleverantörer och börja planera vårat nästa boende, det är en dröm. En dröm som faktist är min vardag. 

Vidare hoppas jag på att vara lika framgångsrik i mina studier som Martin har varit. Jag vill bli något mer än en djuraffärsarbetare. Jag vill jobba med ett av mina nyare intressen som utvecklas till det större dagligen. Detta är mitt mål. Jag är lycklig mitt i livet och över att ha någonting att sträva efter. För NU vet vi att allt kommer att lösa sig så nu kan vi njuta av vägen dit på ett sätt som tidigare kanske har varit med en bit ångest men nu med ett nyfunnet lugn. 

Följ era drömmar, ge aldrig upp. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: