Blommor och växter

Jag är verkligen en superwoman ibland. Jag har sprungit, planterat nya och planterat om gamla blommor, städat hela lägenheten + diskat och startat maskin, plockat undan efter måleriet och ätit en bra frukost, druckit te och latte.
Nu har jag dusch, fixa ordning mig och gå med hundarna kvar, allt detta innan jobbet idag. 





Köpte en ny orchide igår. Den gamla fick en blomma i år som sedan ramlade av. Hoppas att denna mår bättre ;) 



Planterat nytt i farmors gamla blomlåda :) en rätt spännande blomlåda då det poppade upp säsongsväxter lite hipp som happ under årens gång. Runt påsk kommer det upp gula påskblommor, på vintern någon brungrön växt och på sommaren den där ni ser till höger. Ibland tittar det upp en färgad fin blomma. Nu fick den för första gången ny jord sen jag tog över lådan för föera år sedan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: