Vilohastighet

När jag springer så är det en tid för mig själv, jag tänker väldigt mycket och får ofta grepp om tankar som tidigare bara har snurrat runt. 

Häromdagen när jag sprang kom jag på hur man egentligen orkar springa längre och längre samt öka hastigheten. Det gäller att man hittar sin vilohastighet! För lyckas man hitta en hastighet i själva springningen där man kan andas ut och samla kraft så kan man ju springa i princip hur länge som helst. Detta har jag börjat använda mig mycket av nu för någon vecka sen då jag har börjat springa snabbare. 
Då springer jag på, när jag blir trött går jag ner i vilohastigeten, sen efter någon minut springer jag på igen! På så sätt ökar jag uthålligheten men samtidigt får jag också en snabbare genomsnittstid Och det ser bra ut i appen. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: