2016, hundarna

Jag ser fram emot att fylla 2016 med mysiga hunddagar :) I år tänker jag börja klicka med Ninx på riktigt. Vi har klickat litegrann 2015 men nu kommer vi att satsa mer på detta i vardagen. Jag vill även ställa honom officielt detta år, så det är något att träna på.
Tamlin är så otroligt fin nu, jag tror att vi har nått toppen tillsammans vad gäller hans svårigheter med människor. Jag ser inte ens detta som ett problem längre, vi har tillsammans fått livet att fungera.
Jag minns våra tidigare mål att få honom mer säker bland människor, att kunna passera folk i trappuppgången utan problem tex. Detta är helt bekymmerslöst nu. Han vet att folk inte går fram till honom så han har börjat slappna av på riktigt och jag ser honom som helt kontrollerad och trygg i sig själv tillsammans med oss.
 
Ibland blir det inte som man tänkt sig, men det har vi fått acceptera :) Nu har vi ett enklare hundliv än någonsin tidigare och vi njuter av tiden tillsammans med våran unghund och våran mysiga gamling som skänker lugn. Detta år vill jag gå långa promenader med Tamlin, hålla honom fin i lederna och aktiverad i sinnet.
 
Målet med katten då? Att han ska sluta skvätta sand utanför lådan och låta bli att använda soffan som en klösbräda. Omöjligt, jag vet......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: