Mat

Har inte skrivit på ett tag så här kommer ett samlat inlägg om senaste maträtterna :) jag har verkligen kommit in en en inspirerad matperiod där rätterna bara magiskt blir till. Följer sällan recept. Man får inte vara rädd för att prova sig fram. 


Vitvinsimmad torsk med sötpotatis, succini & hericoverts. (Passande namn föresten, Vinsimmad. Ibland har man fantasi) 

Glutenfri pasta med ruccola & fetaost. Olivolja & basilika. 

Perfekt mellanmål. Äpple, granny Smith med kanel.


Ny favorit som jag testa mig fram till! Broccolifärsbiffar. Mums!


Hemmagjorda köttfärsbiffar med supergod bönsallad. 

En vanlig lunch på jobbet: lax med pepprad succini. 


Min vanligaste frukost:
Favoritsmoothien med kaffe. (Denna smoothie är så himla perfekt! Och jisses vad den sätter fart på magen) 

Vegetarisk gryta som räckte till middag samt flera matlådor! 


På jobbet äter jag alltför ofta ute. Så detta ska jag försöka dra ner på. Men en vanlig lunch är sushi & thaibuffé som ligger i Barkarby outlet.

Torsk med hericoverts! (Inne i en fiskperiod nu)

Grön fisksoppa med ett Tacobröd till. (Rekommenderar detta med annat Än Tacobröd, kanske något mer näringsrikt?) soppan är dock supergod! 


Supersmoothien igen! Tillsammans med ett avsnitt av nuvarande favoritserie. 

Laxburgare med min gröna sås till. (Samma som till fisksoppan)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: